Wiele osób uważa, że mała firma nie musi posiadać własnej strony internetowej. Wydaje im się, że całą swoją obecność w sieci wystarczy oprzeć jedynie na fanpage’u na Facebook’u. Niestety, nie jest to prawda.

Fanpage jest jak uliczny stragan, w porównaniu z elegancką siedzibą firmy, jaką w sieci jest niewątpliwie strona firmowa. W obu tych miejscach możesz prezentować swoją ofertę i prowadzić sprzedaż. Różnica w prezentacji jest jednak ogromna.

Standardowy szablon

Tworząc profil firmowy na jakimkolwiek portalu społecznościowym, musisz dostosować się do jego szablonu. W praktyce oznacza to, że wszystkie fanpage’e są niemal identyczne, pomijając zdjęcia w tle i zdjęcia tytułowe. Własna strona internetowa pozwala na całkowicie indywidualny projekt, doskonale dopasowany do wizerunku Twojej firmy. A co najważniejsze, umożliwia elegancki i przejrzysty sposób na zaprezentowanie Twoich produktów i usług. W dodatku masz nad tym wszystkim całkowitą kontrolę.

Wygodne zarządzanie

Każdy aktywny w sieci przedsiębiorca potrzebuje miejsca, w którym będzie mógł zaprezentować siebie i swoją ofertę, w sposób odpowiedni do charakteru i wizerunku jego firmy. Żaden fanpage się do tego nie nadaje, w przeciwieństwie do strony internetowej, która jest do tego idealnym miejscem. Zebrane w jednym miejscu aktualności, certyfikaty, referencje, zdjęcia i inne treści uwiarygadniające Cię w oczach nowych klientów, będą łatwo dostępne.

Użyteczność

Jednym z warunków skuteczności strony firmowej jest jej użyteczność. Jak spisuje się tutaj fanpage? Spróbuj wyszukać jakąś informację sprzed kilku miesięcy, pomiędzy dziesiątkami wpisów i komentarzy. Życzę powodzenia. Żaden klient nie będzie tego robił.

Dostępność

A co z ludźmi, którzy nie korzystają z Facebooka? Jak mają znaleźć informacje o Twojej firmie? Wiele osób nadal nie korzysta z mediów społecznościowych, ponieważ nie potrafią z nich korzystać lub nie odpowiada im taka forma prezentowania informacji i dialogu. Czyli jeden wielki chaos.

Bezpieczeństwo

Istotne są również względy bezpieczeństwa. Jaką masz pewność, że Facebook w przyszłości diametralnie nie zmieni charakteru swojej działalności? Skąd wiesz, że profile firmowe nadal będą wyglądać i działać tak jak teraz? Co jeśli straci swoją popularność, a użytkownicy o nim zapomną? Nie masz nad tym żadnej kontroli. Wszystkie Twoje treści, opinie i komentarze mogą pewnego dnia po prostu zniknąć (np. w wyniku zakończenia działalności serwisu lub ataku hakerów).

Analiza ruchu

Dzięki odpowiednim systemom statystyk zamieszczonym na stronie (np. Google Analytics), możesz zdobyć szereg użytecznych informacji dotyczących ruchu i zachowań użytkowników na każdej podstronie Twojej witryny. Dowiesz się m.in jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem, które najmniej, a także skąd napływają do Ciebie nowi użytkownicy. Zaawansowane możliwości narzędzi statystycznych to niewątpliwa przewaga strony nad fanpage’em.

Podsumowanie

Obecność w mediach społecznościowych to niewątpliwa szansa i wartość dla każdej firmy. Możesz je wykorzystać do publikowania zdjęć, informacji o nowościach i dialogu z klientami. Nie jest jednak dobrym pomysłem opierać swojego wizerunku w internecie, wyłącznie na skrótowych informacjach i publicznej opinii. Podstawą działalności każdej firmy w sieci, musi być strona internetowa. Jest to przecież inwestycja długoterminowa. Co więcej, im dłużej strona znajduje się w sieci tym wyższa jest jej wartość i skuteczność.

Podsumowując: fanpage jak najbardziej tak, ale nie kosztem firmowej strony internetowej. Zastanów się nad tym i dokonaj właściwego wyboru. Jeśli potrzebujesz więcej argumentów przemawiających za stroną internetową, zapraszam do tematu Czy strona internetowa dla małej firmy to konieczność?

Opublikowany przez Daniel Nowak

Jestem pok pok

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *