Strona internetowa czy fanpage na Facebooku?
Wiele osób uważa, że mała firma nie musi posiadać własnej strony internetowej. Wydaje im się, że całą swoją obecność w sieci wystarczy oprzeć jedynie na fanpage’u na Facebook’u. Niestety, nie jest to prawda.

Fanpage jest jak uliczny stragan, w porównaniu z elegancką siedzibą firmy, jaką w sieci jest niewątpliwie strona firmowa. W obu tych miejscach możesz prezentować swoją ofertę i prowadzić sprzedaż. Różnica w prezentacji jest jednak ogromna.
Standardowy szablon
Tworząc profil firmowy na jakimkolwiek portalu społecznościowym, musisz dostosować się do jego szablonu. W praktyce oznacza to, że wszystkie fanpage’e są niemal identyczne, pomijając zdjęcia w tle i zdjęcia tytułowe. Własna strona internetowa pozwala na całkowicie indywidualny projekt, doskonale dopasowany do wizerunku Twojej firmy. A co najważniejsze, umożliwia elegancki i przejrzysty sposób na zaprezentowanie Twoich produktów i usług. W dodatku masz nad tym wszystkim całkowitą kontrolę.
Wygodne zarządzanie
Każdy aktywny w sieci przedsiębiorca potrzebuje miejsca, w którym będzie mógł zaprezentować siebie i swoją ofertę, w sposób odpowiedni do charakteru i wizerunku jego firmy. Żaden fanpage się do tego nie nadaje, w przeciwieństwie do strony internetowej, która jest do tego idealnym miejscem. Zebrane w jednym miejscu aktualności, certyfikaty, referencje, zdjęcia i inne treści uwiarygadniające Cię w oczach nowych klientów, będą łatwo dostępne.
Użyteczność
Jednym z warunków skuteczności strony firmowej jest jej użyteczność. Jak spisuje się tutaj fanpage? Spróbuj wyszukać jakąś informację sprzed kilku miesięcy, pomiędzy dziesiątkami wpisów i komentarzy. Życzę powodzenia. Żaden klient nie będzie tego robił.
Dostępność
A co z ludźmi, którzy nie korzystają z Facebooka? Jak mają znaleźć informacje o Twojej firmie? Wiele osób nadal nie korzysta z mediów społecznościowych, ponieważ nie potrafią z nich korzystać lub nie odpowiada im taka forma prezentowania informacji i dialogu. Czyli jeden wielki chaos.
Bezpieczeństwo
Istotne są również względy bezpieczeństwa. Jaką masz pewność, że Facebook w przyszłości diametralnie nie zmieni charakteru swojej działalności? Skąd wiesz, że profile firmowe nadal będą wyglądać i działać tak jak teraz? Co jeśli straci swoją popularność, a użytkownicy o nim zapomną? Nie masz nad tym żadnej kontroli. Wszystkie Twoje treści, opinie i komentarze mogą pewnego dnia po prostu zniknąć (np. w wyniku zakończenia działalności serwisu lub ataku hakerów).
Analiza ruchu
Dzięki odpowiednim systemom statystyk zamieszczonym na stronie (np. Google Analytics), możesz zdobyć szereg użytecznych informacji dotyczących ruchu i zachowań użytkowników na każdej podstronie Twojej witryny. Dowiesz się m.in jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem, które najmniej, a także skąd napływają do Ciebie nowi użytkownicy. Zaawansowane możliwości narzędzi statystycznych to niewątpliwa przewaga strony nad fanpage’em.
Podsumowanie
Obecność w mediach społecznościowych to niewątpliwa szansa i wartość dla każdej firmy. Możesz je wykorzystać do publikowania zdjęć, informacji o nowościach i dialogu z klientami. Nie jest jednak dobrym pomysłem opierać swojego wizerunku w internecie, wyłącznie na skrótowych informacjach i publicznej opinii. Podstawą działalności każdej firmy w sieci, musi być strona internetowa. Jest to przecież inwestycja długoterminowa. Co więcej, im dłużej strona znajduje się w sieci tym wyższa jest jej wartość i skuteczność.
Podsumowując: fanpage jak najbardziej tak, ale nie kosztem firmowej strony internetowej. Zastanów się nad tym i dokonaj właściwego wyboru. Jeśli potrzebujesz więcej argumentów przemawiających za stroną internetową, zapraszam do tematu Czy strona internetowa dla małej firmy to konieczność?
Dodaj swoją odpowiedź w tym temacie