Walentynki już za kilka dni, a zakochani intensywnie rozglądają się za prezentami i planują wyjście do restauracji lub kina. Takie święto to doskonała okazja na odrobienie strat po z reguły słabszym początku roku. Poznaj 24 sposoby na na zwiększenie sprzedaży w Walentynki.

Pomimo faktu, że coraz więcej ludzi postrzega Walentynki jako święto handlu i tandety, to większość Polaków i tak będzie obchodzić dzień zakochanych. Nie ulega więc wątpliwości, że warto wykorzystać tę okazję do zwiększenia sprzedaży, pozyskania danych kontaktowych lub zbudowania pozytywnych relacji z klientami. Jeśli chcesz wykorzystać Walentynki na swoją korzyść, zapoznaj się z pomysłami zamieszczonymi poniżej.


1. Poznaj swoich klientów

W większości przedsiębiorstw zasada 80/20 znajduje potwierdzenie. Największy zysk z działalności pochodzi od ściśle określonej grupy odbiorców. Czy to za pomocą ankiet, analiz internetowych lub własnego wywiadu postaraj się dowiedzieć jak najwięcej o swoich klientach i jak najlepiej dopasuj do nich ofertę.


2. Stwórz ofertę dla dwojga

Tradycyjnymi odbiorcami walentynkowych ofert są oczywiście pary. Restauracje, jubilerzy, kwiaciarnie i sklepy z bielizną odnotowują w tym czasie znaczne zwiększenie sprzedaży. Ale nie tylko te firmy mogą zyskać na Walentynkach. Pomyśl nad specjalną ofertą przeznaczoną właśnie dla par np. wejściówki/karnety dla dwojga, drugi produkt (dla bliskiej osoby) z odpowiednim rabatem, itp.


3. Nie zapominaj o singlach

Kierowanie oferty do singli w dzień zakochanych jest nieco bardziej problematyczne. Walentynki to przecież dzień relacji, a osoby bez pary są pozostawione samym sobie. Wiele firm ich tego dnia po prostu ignoruje. Ludzie, które nie są w związku, nie lubią walentynek lub są zainteresowane tematem Anty-Walentynek, również mogą być świetną grupą odbiorców. Daj im pretekst do świętowania ich statusu singla, a pokochają Cię za to.


4. Przyjrzyj się lokalnej konkurencji

Warto poświęcić na to odpowiednią ilość czasu, gdyż wiedza na temat działań konkurencji pomoże Ci stworzyć lepsze oferty, które przyciągną większą liczbę klientów. Miej więc oko na lokalną konkurencję aby nie zostać w tyle.


5. Nie rezygnuj z reklamy

Może Ci się wydawać, że skoro prowadzisz internetową kwiaciarnię lub sklep z bielizną to nie musisz nic robić, a i tak zwiększysz sprzedaż. Niestety konkurencja w każdej branży jest spora i bardzo się stara aby przyciągnąć klientów do swoich sklepów, zwłaszcza w Walentynki. Jeśli nie chcesz zostać z niczym, musisz już w styczniu rozpocząć wzmożoną kampanię reklamową. Dzięki temu staniesz się widoczny i zwiększysz szansę na to, że klient wybierze właśnie Ciebie.


6. Dostosuj wygląd sklepu

Spraw aby klienci poczuli nastrój walentynkowych zakupów i chcieli zostać w Twoim sklepie na dłużej. Świetnie sprawdzą się tu wszelkiego rodzaju banery nawiązujące do specjalnej, walentynkowej oferty.


7. Wykorzystaj Google AdWords

Jeśli Twoja strona internetowa lub sklep nie znajduje się w pierwszej trójce wyników wyszukiwania, na ten czas znaleźć się tam musi. Z pomocą przychodzi tutaj usługa Google AdWords (czyli linki sponsorowane). Za odpowiednią opłatą Twoja oferta wyświetli się na górze wyników wyszukiwania. Jest to doskonały sposób na szybkie pozyskanie wartościowego ruchu i zwiększenie sprzedaży.


8. Obiecaj dostawę na czas – i nie zawiedź!

Jednym z głównych powodów, które powstrzymują klientów przed zakupami w Internecie jest obawa przed tym, że ich wymarzony prezent nie zostanie dostarczony na czas. Upewnij się, że wszystkie Twoje produkty mają określony prawidłowy czas realizacji. Informuj klientów w wielu miejscach na stronie i w newsletterze, że gwarantujesz dostawę na czas.


9. Użyj Kodów rabatowych

Jeśli nie robisz tego na co dzień – Walentynki to świetny moment aby skorzystać z tej formy promocji i skutecznie zwiększyć sprzedaż. Kody rabatowe to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zwrócenie uwagi klientów, zwłaszcza wtedy, gdy zbliża się data, wymagająca zakupu prezentu. Możesz przygotować zarówno kody promocyjne do zakupów w sklepie internetowym, jak i takie, z których klienci będą mogli skorzystać w sklepach stacjonarnych. Kody możesz zamieścić np. na Facebooku lub przesyłać je w newsletterze.


10. Zrób konkurs na Facebooku

Nagroda w konkursie powinna być na tyle atrakcyjna, aby klient zdecydował się wziąć w nim udział. Może to być romantyczna kolacja dla dwojga, wspólny pobyt w SPA lub darmowy karnet do klubu fitness. Warunkiem wzięcia udziału w konkursie niech będzie np. złożenie zamówienia o określonej wartości. Oczywiście określ próg zakupów tak, aby było to dla Ciebie opłacalne. Konkursem może być np. najlepsza, walentynkowa stylizacja lub romantyczne zdjęcie selfie. Ważne aby zadanie konkursowe nie wymagało poświęcenia zbyt dużo czasu.


11. Przygotuj ofertę last minute

Przygotuj prezenty last minute, z gwarancją dostarczenia ich w 24 godziny. Zawsze znajdą się klienci, którzy odkładają zakupy na ostatnią chwilę.


12. Zaproponuj darmową dostawę

Darmowa wysyłka to jeden z najskuteczniejszych sposobów na przekonanie niezdecydowanych klientów. Kuś darmową dostawą przy każdej możliwej okazji i wszędzie, gdzie się tylko da. Oczywiście nie zawsze będzie to opłacalne. Możesz uzależnić to od przekroczenia odpowiedniej kwoty zamówienia. Zwiększy to chęć posiadania darmowej wysyłki, a jednocześnie zapewni Ci wyższą wartość koszyka. Nie zapomnij poinformować o tym odbiorców we wszystkich możliwych kanałach komunikacji: Facebook, Blog, Twitter, itd.


13. Stwórz nowe zestawy, przygotowane specjalnie na Walentynki

W sieci dostępnych jest bardzo dużo podobnych do siebie produktów, dlatego dobrym pomysłem jest odróżnienie się od konkurencji. Bądź kreatywny, połącz swoje produkty w oryginalne zestawy i sprzedawaj w walentynkowo zapakowanych kompletach.


14. Wyślij newsletter

Jeśli posiadasz bazę klientów swojego sklepu internetowego, nie zapomnij poinformować ich o walentynkowej ofercie. Bez względu na to czy ktoś lubi ten dzień czy nie, z pewnością doceni spersonalizowany e-mail w interesującej go tematyce, z ulubionymi produktami i atrakcyjnym rabatem.


15 .Nie zapominaj o serwisach społecznościowych

Zamieść informacje o specjalnej ofercie w takich serwisach takich jak Facebook czy Twitter, a trafisz do większego grona potencjalnych klientów.


16. Przepakuj swoje produkty

Walentynki to nie tylko dzień dla par. Jest to również specjalny dzień dla matek i córek, a nawet najlepszych przyjaciół, którzy chcą świętować ten dzień razem. Zapakuj swoje produkty po dwa ale nie wykluczaj również innych konfiguracji.


17. Jeśli nie masz produktu na walentynki, zrób coś czego zwykle nie robisz

Jeśli nie sprzedajesz kwiatów, czekoladek lub bielizny, możesz czuć się zmartwiony tym, że Walentynki nie są dobrą okazją dla Twojej firmy. Nawet jeśli Twój produkt lub usługa nie są bezpośrednio związane z Walentynkami, wciąż możesz skorzystać na walentynkowym szale zakupów, np. oferując swoim klientom drobne upominki. Może to być pięknie wykonana walentynka, bon rabatowy, darmowa przesyłka lub eleganckie opakowanie.


18. Podsuwaj pomysły na prezenty

Jeśli to co sprzedajesz niespecjalnie nadaje się na prezent, spróbuj wykazać się inwencją. Twój produkt daje przecież realne korzyści! W przeciwieństwie do róży, której jedyną zaletą jest skończone piękno. Jeśli przedstawisz produkt w atrakcyjny i kreatywny sposób, być może zainspirujesz kogoś i przekonasz do zakupu.


19. Napisz jakiś inspirujący cytat

Nawet jeśli zazwyczaj tego nie robisz, napisz na Facebooku lub Twitterze jakiś trafny cytat o miłości lub przyjaźni. Ludzie lubią „lajkować” i dzielić się tym z czym się zgadzają. Masz szansę pozyskać w ten sposób nowych fanów na profilu, którzy mogą również skierować uwagę na Twoje produkty i usługi.


20. Skorzystaj z zakupów grupowych

Część klientów w poszukiwaniu inspiracji na nietypowe prezenty, lub po prostu szukający okazji, często korzystają z serwisów zakupów grupowych. Pomimo, że zysk z promocji w takich serwisach jest z reguły niewielki lub żaden, może to być dobry sposób na ściągnięcie nowych klientów do Twojego lokalu, którzy być może do Ciebie wrócą. Oczywiście pod warunkiem, że taki klient nie zostanie potraktowany jak klient drugiej kategorii.


21. Zaproponuj voucher prezentowy

Warto przygotować również ofertę dla niezdecydowanych. Zaproponuj możliwość zakupienia karty podarunkowej. Rozwiąże to problem niejednego klienta, który zadaje sobie pytanie: „co kupić na walentynki?”.


22. Odwzajemnij miłość swoich klientów

Wyślij kwiaty lub upominek do 5 lojalnych klientów, którzy dokonali w ostatnim roku największych zamówień. Może nie przełoży się to bezpośrednio na większą sprzedaż ale istnieje duża szansa, że ten klient będzie dalej chętnie korzystał z naszych produktów lub usług i z pewnością zachęci do tego znajomych. A może nawet podzieli się tym na Facebooku!


23. Bądź przygotowany na niespodziewane

Zakochani ludzie często mają oryginalne i szalone pomysły. Upewnij się, że jesteś gotowy na wszystkie nietypowe akcje. Warto mieć przygotowaną butelkę szampana, darmowe desery i oczywiście aparat aby udostępnić romantyczną akcję w social media.


24. Nie wstydź się

Bez względu na to jaką metodę promocji wybierzesz, nie zapomnij powiedzieć o tym ludziom. Użyj Fcebooka, Twittera, Pinteresta czy Instagrama by poinformować swoich znajomych, klientów i fanów o tym, co przygotowałeś dla nich na Walentynki.


Inne sposoby?

A może masz własne, sprawdzone sposoby na zwiększenie sprzedaży w Walentynki?

Opublikowany przez Daniel Nowak

Jestem pok pok

Przyłącz się do konwersacji

1 komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *