Karty biznesowe (firmowe, firmówki) cieszą się w ostatnich latach niesłabnącym zainteresowaniem. To jedna z najbardziej rozpowszechnionych form reklamy, z której korzystają zarówno małe i średnie firmy, jak również wielkie korporacje. Nic w tym dziwnego, bo pomimo swoich niewielkich rozmiarów są bardzo skutecznym nośnikiem reklamy.


Co to są karty biznesowe?

Choć przypominają klasyczne wizytówki, różnią się od nich wieloma szczegółami. Przede wszystkim są od nich krótsze, szersze i dostosowane wielkością do kart kredytowych. Ułatwia to ich komfortowe przechowywanie w zakładkach portfela czy wizytowniku. Posiadają również zaokrąglone rogi i (najczęściej) uszlachetnienie w postaci dwustronnie nakładanej folii, co znacząco wydłuża ich żywotność. Karty biznesowe zawierają zwykle najważniejsze dane kontaktowe firmy, a więc wielu przypadkach mogą z powodzeniem zastąpić tradycyjne firmowe wizytówki.

karty biznesowe, firmówki

Dlaczego warto z nich korzystać?

Karty biznesowe podnoszą prestiż firmy i świetnie zastępują lub uzupełniają pozostałe materiały promocyjne, takie jak: ulotki, wizytówki czy inne, niewielkie nośniki reklamy. Jednocześnie są poręczne, praktyczne i stosunkowo tanie. Firmówki są znacznie tańsze od ulotek, a mimo to są od nich bardziej efektywne. Ulotki są jednorazowe, a użyteczna karta zwykle pozostaje w portfelu odbiorcy na dłużej. Jej czas działania jest zatem znacznie dłuższy.

Karty biznesowe są niezastąpione w kontaktach z klientami i to nie tylko w firmach usługowych. Doskonale sprawdzają się również na wszelkiego rodzaju targach i wystawach. Z powodzeniem można ich używać jako kart stałego klienta, karnetów, kart rabatowych czy bonów prezentowych.

karty biznesowe, firmówki

Parametry techniczne

Format
Karty biznesowe zarówno w Europie jak i w Polsce, drukuje się zazwyczaj w formacie 80×55 mm. Są szersze i krótsze od tradycyjnej wizytówki (90×50 mm), co pozwala na nieco inne zaprezentowanie treści (np. w kolumnach). Niektóre drukarnie oferują druk firmówek w formacie 85×54 mm, czyli w idealnie odwzorowanych wymiarach kart płatniczych. Wybór formatu nie ma tak na prawdę większego znaczenia, gdyż każda z tych kart bez problemu zmieści się w każdym wizytowniku i przegródce portfela.

Zadruk
Karty biznesowe są zazwyczaj dwustronnie zadrukowane, ponieważ jest to bardzo praktyczne. Warto na rewersie zamieścić logo firmy, dane kontaktowe, mapkę dojazdu, kalendarzyk itp.

Materiał
Firmówki drukowane są zazwyczaj na papierze kredowym 350g, dzięki czemu są odpowiednio sztywne i idealnie gładkie. Wyższą sztywność, kosztem jakości można uzyskać drukując je na kartonie, który może być np. jednostronnie kredowany. Istnieje również możliwość druku kart na materiale PCV. Karty takie są bardzo solidne i przede wszystkim trwałe, a w dodatku bardzo dobrze się prezentują.

Uszlachetnienie
Podstawowym uszlachetnieniem stosowanym dla kart biznesowych jest foliowanie, czyli pokrywanie ich folią błyszczącą lub matową. Foliowana może być jedna strona lub dwie. Warto o tym pamiętać, gdyż pisanie po folii długopisem jest bardzo utrudnione (tusz się po prostu rozmazuje).

Dodatkowe modyfikacje
Istnieje także możliwość wykonania w kartach otworu np. na środku krótszego boku. Umożliwia to stosowanie karty jako metki dla produktu.

karty biznesowe, firmówki

Zastosowania kart biznesowych

Karty biznesowe znajdą zastosowanie w niemal każdej firmie, jednak szczególną popularnością cieszą się w firmach usługowych (gabinety lekarskie, kosmetyczne, fryzjerzy, itp.). Świetnie sprawdzają się jako karty członkowskie, identyfikatory firmowe, karty stałego klienta, karnety, bony podarunkowe, metki produktów czy jako przydatne kalendarzyki.

Karty wizyt
Stosowane powszechnie w gabinetach lekarskich, stomatologicznych, fryzjerskich, kosmetycznych, salonach pielęgnacji psów, ale również w warsztatach samochodowych. Karta tego typu musi posiadać miejsce na wpisanie daty kolejnej wizyty. Na drugiej stronie może być logo firmy i dane kontaktowe.

Metki
Dzięki możliwości wykonania otworu, karty biznesowe świetnie nadają się na zawieszki i metki dla produktów. Elegancko zaprojektowane i trwałe metki nadają prestiżu tak firmie, jak i samym produktom.

Kalendarzyki
Kalendarzyki niegdyś powszechnie stosowane, w ostatnich latach straciły na znaczeniu i przydatności. Odpowiedzialne są za to telefony i smartfony, które posiadają funkcję kalendarza. Mogą się jednak sprawdzić w przypadku osób starszych, które są do nich przyzwyczajone. Tak czy inaczej jest to trwała i atrakcyjna wizualnie forma reklamy. Oczywiście pod warunkiem, że na odwrocie będą zamieszczone dane kontaktowe i logo firmy.

Karty lojalnościowe / stałego klienta
Karty stałego klienta są skuteczną formą na zwiększenie sprzedaży i przywiązanie do firmy jej aktualnych klientów. Sami klienci doceniają takie działania i chętnie wracają aby zbierać naklejki czy znaczki, które będą mogli w końcu wymienić na atrakcyjne nagrody, zniżki czy darmowe usługi. Opłacalność takich działań dla samego klienta jest oczywiście dyskusyjna, ale wielu ludzi jednak chętnie z tego korzysta.

Karty rabatowe
Karty rabatowe często są jednocześnie kartami lojalnościowymi, choć nie jest to regułą. Najczęściej jednak są wręczane przy dużym zamówieniu i pozwalają klientowi na jednorazowe skorzystanie ze zniżki lub darmowej usługi. Dobrze sprawdzają się w restauracjach, barach, hotelach, kinach, aptekach, gabinetach kosmetycznych, klubach fitness czy sklepach. Elegancko zaprojektowane, noszone w portfelu są często dowodem na atrakcyjność oferty, co wpływa pozytywnie na wizerunek marki i podnosi jej prestiż.

Bony podarunkowe
Karty podarunkowe to świetny pomysł na prezent. Często posiadają kod kreskowy lub pasek magnetyczny, a także nominał i upoważnienie do zakupu w danym punkcie (lub punktach) sprzedaży. Świetnie sprawdzają się również w przypadku fitness klubów, ośrodków spa, salonów kosmetycznych czy usług rozrywkowych (np. billard, paintball, itp.)

Bony podarunkowe są również skutecznym sposobem motywowania i nagradzania pracowników, zwłaszcza, że stanowią dla firmy koszt uzyskania przychodu i nie podlegają ustawie o podatku VAT. Idealnie nadają się więc do świadczeń świątecznych, nagród i premii okolicznościowych. Stanowią elegancki prezent, który umożliwia efektywne wykorzystanie Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Wartość kart jest zwolniona z podatku dochodowego od osób fizycznych do kwoty 380 zł, jeżeli są finansowane z ZFŚS.

Identyfikatory firmowe
Identyfikatory służą do identyfikacji pracowników i są niezbędne w każdej większej firmie. Często są wykonywane na kartach plastikowych, które posiadają pasek magnetyczny, chip lub moduł zbliżeniowy i są bardzo trudne do podrobienia. Mogą być wykorzystywane w systemach rejestracji czasu pracy lub systemach kontroli dostępu.

Gdzie zamówić karty biznesowe?

Jeśli chcesz wykorzystać karty biznesowe w swojej firmie, chętnie Ci w tym pomożemy. Oferujemy opracowanie projektu graficznego i wydruk kart, w pełni dostosowanych do Twoich potrzeb. Zapraszamy do współpracy.

Opublikowany przez Daniel Nowak

Jestem pok pok

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *